Nasveti članom

Primer zadovoljive in vsem starostnim skupinam dostopne oblike gibanja je redna hoja. Hoja je oblika gibanja, ki jo človek verjetno lahko najenostavneje vgradi v svoj življenjski slog in dnevni ritem.

Če se boste odločili za vpis v Koronarni kljub Ljubljana, vas bodo vaditelji seznanili tudi s priporočili, ki jih je potrebno upoštevati za varno vadbo.

  • Gibalno dejavnost izvajajte samo kadar ste zdravi in se dobro počutite ( vročina,vnetja!)
  • Ne lotevajte se napornih vaj ali opravil vsaj 2 uri po obroku
  • Izbirajte primerne programe gibalne dejavnosti, izogibajte se sunkovitih gibov
  • Prilagajajte vadbo vremenu
  • Nosite primerna oblačila
  • Spoznajte osebne meje
  • Bodite pozorni na opozorilne znake
  • Upočasnite hojo na hrib in s hriba
  • Vadbo vedno začenite in zaključite z nižjo intenzivnostjo.

Kdaj ne smete nadaljevati?

  • Dejavnost je potrebno prekiniti, kadar se pojavi neugodje v zgornjem delu telesa (prsni koš, ramena, vrat, čeljust) ali bolečine v prsnem košu. Značilna je topa, težka ali grabeča bolečina, ki se pojavlja v sredini prsnega koša in seva v eno ali obe rami in roki, do čeljusti ali v hrbet.
  • Če vadbo spremlja omotičnost in slabost. Vrtoglavico in omotico lahko izzove nenadna sprememba telesnega položaja (vadba se prekine).
  • Kadar postane dihanje izrazito skrajšano. Zasoplost je lahko posledica: vnetja srčne mišice, anksioznosti, slabokrvnosti, kakršnekoli pljučne bolezni, bolezni zaklopk, pomanjkanja kisika v srčni mišici, visokega krvnega tlaka. Nenadna zasoplost ali utrujenost zahtevata oceno zdravstvenega stanja.
  • Ob neugodju v kosteh ali sklepih med ali po dejavnosti.

Kdaj z vadbo pretiravate?

  • Ko niste zmožni pogovora med aktivnostjo
  • Kadar ne morete vadbe zaključiti (vadbena enota mora biti zaključena z energijsko rezervo)
  • Kadar se počtite izčrpani in vam je slabo
  • Ko ste kronično utrujeni (utrujenost, ki ostaja preko dneva ali noči)
  • Ko vas po gibalni dejavnosti muči nespečnost
  • Če se pojavijo bolečine v sklepih (rahle bolečine se lahko pojavijo v mišicah, vendar sklepi ne smejo boleti ali biti otrdeli)

Pri vadbi upoštevamo priporočila in navodila vaditeljev ter jo izvajamo v okviru svojih zmožnosti.